PANI MIKOŁAJOWA ODWIEDZIŁA KLASĘ 6

Mimo, iż za oknami brak śniegu, to nastrój świąteczny zagościł już w naszej szkole. Tradycyjnie, jak co roku w Szkole Podstawowej w Rączkach panował szczególny mikołajkowy klimat.

W tym roku SZCZEGÓLNIE WYJĄTKOWO mogli poczuć się uczniowie klasy 6. Przygotowania uczniów KLASY 6 do Mikołajek trwały z tygodniowym wyprzedzeniem, kiedy to na godzinie wychowawczej każdy z nich miał za zadanie przyozdobić najpiękniej jak potrafi białą kopertę i opisać ją swoim imieniem. Następnie każdy z uczniów napisał na karteczce kilka zdań o każdej koleżance oraz o każdym koledze z klasy. Koperty zostały szczelnie zamknięte i oczekiwały na dzień mikołajkowy. W Szkole Podstawowej w Rączkach panuje zwyczaj obdarowywania się przez uczniów w klasie nawzajem prezentami. Również w klasie 6 każdy losował osobę dla której przygotowywał prezent.

W dniu 6 grudnia uczniowie klasy 6 niecierpliwie dopytywali się: „kto będzie rozdawał prezenty? Jesteśmy perfekcyjnie przygotowani do Mikołajek ale….” Zaskoczeniem dla uczniów klasy 6 było przeistoczenie się wychowawczyni klasy 6 Eweliny Panasiuk w Mikołaja. Pani Mikołajowa rozdawała cukierki wszystkim dzieciom Szkoły Podstawowej w Rączkach jednak to tylko u uczniów klasy 6 zagościła na dłużej. Przy rozdawaniu prezentów śmiechu było co niemiara. Każdy musiał powiedzieć Mikołajowi wierszyk, ciekawą historię lub chociaż obiecać, że po Nowym Roku będzie pilnie uczył się języka niemieckiego. (Wychowawczyni klasy 6 to nauczycielka języka mniejszości narodowej – języka niemieckiego) .

Po rozdaniu prezentów przez Panią Mikołajową dzieci ze szczególnym zainteresowaniem otwierali koperty, które były przygotowane wcześniej. Wszyscy otwierali kartki, czytali ze skupieniem co myślą o nich inni, a wychowawczyni obserwowała jak na ich twarzach pojawiał się uśmiech…..

Trudno powiedzieć co było większym prezentem: ten materialny, kupiony czy opinia rówieśników o mnie…..

Mikołajkowe obdarowywanie się nawzajem miało na celu integracje klasy jak i wzmocnienie poczucia własnej wartości. Działania integracyjne umożliwiają zarówno lepsze poznanie się nawzajem, jak i osoby wychowawcy, co ułatwia funkcjonowanie w szkole. Integracja sprzyja budowaniu pozytywnej atmosfery, która z kolei zapewnia poczucie bezpieczeństwa. Zgrana klasa to „bezpieczna baza” do wspólnego przezywania sukcesów i porażek bez ryzyka ośmieszenia się czy wykluczenia. Opinia rówieśników z klasy miała za zadanie motywowanie każdego z uczniów do budowania pozytywnego obrazu swojej osoby. Dzięki temu uczniowie będą bardziej świadomi swoich mocnych stron oraz będą wierzyły w siebie.